Kola Kanser Yapıyor  

Kategori : |

Sudan sonra en çok tüketilen bir içecekte asit olması beni her zaman düşündürmüştür. Benim bildiğim asit her türlü maddeyi eritebilen bir kimyasal ve bunun benim soframın baş köşesinde olması beni rahatsız etmeye yeter. Son zamanlarda yapılan araştırmalarda Kola'da bulunan E211 maddesinin siroza neden olduğu ortaya çıktı. Kola almamak için bir neden daha! DNA bozukluğuna da yol açan E211 maddesi ürünlerden çıkarılacakmış. Neredeyse 2 nesil eskitmiş dünya çapında yaygın bir içecek için geç alınmış yada aldırılmış bir karar!

İlk kez 8 Mayıs 1886'da Eczacı Dr. John S. Pemberton tarafından, Georgia Atlanta'da üretilmiştir. Eczanesinin bahçesinde bardağı 5 centten satışa sunuldu. Dr. Pemberton'un ortağı Frank Robinson kendi el yazısıyla Coca-Cola'nın bugüne kadar değişmeden gelen logosunu yarattı. Coca-Cola'nın şişelenmesine 1894 yılında küçük bir şekerci dükkânında tek makine ile başlandı.
Bugün dünyada 200 ülkede satılan, her yaştan, her cins ve ırktan insanın tanıdığı ve kullandığı bir marka oldu.

Piyasaya çıktığı ilk günden beri içerisindeki katkı maddelerini bir sır gibi saklayan Kola firmasının sırrı sonunda çözüldü. Yapılan araştırmalarda Kola'nın içerisinde E211 (Sodyum Benzoat) maddesinin bulunduğu saptanmış, firma uzun süre bu iddialara karşı sessiz kalmıştı. Sodyum Benzoat maddesi siroz, parkinson gibi hastalıklara davetiye çıkarıyor, hiperaktivite bozukluğuna neden oluyor ve DNA'ya zarar veriyor.

KÜFLENMEYİ ÖNLÜYOR

Genel olarak gazlı içeceklerin birçoğunda bulunan ve küflenmeyi önleyen bu maddenin C vitaminiyle karşılaşınca kansorejene dönüştüğü belirtildi. Kola firması ilk olarak Diet Colalar'dan bu maddeyi çıkartacaklarını ve yıl sonuna kadar tamamen kullanımdan kaldıracaklarını açıkladı. Firma sözcüsü bu maddeyi kullanmayı bırakacaklarını açıklasa da Sodyum Benzoat'ın yerini tutacak başka bir bileşen bulamadıklarını da itiraf etti.

-Kaynak-
bugün gazetesi


16 Yorum

Coca-Cola'da koruyucu madde kullanılmıyor diye biliyorduk. şimdi de bir koruyucu olan sodyum benzoatın adı geçip duruyor. bu yeni söylentnin kaynağı nedir. bi kanıt var mıdır? yoksa yine fos çıkacak yalanlardan biri mi bu da?

Her ne kadar içeriği açıklanmayan bir içecek olsada E211 Coca Cola dahil hemen hemen bütün asitli içeceklerde mevcut. Wikipedia (ing.)'de oldukça detaylı araştırma yapılmış bu konuda.
Bkz. http://en.wikipedia.org/wiki/Sodium_benzoate
Alttaki ingilizce metinde anlatılıyor:
In response to consumer insistence on a more natural product and E211's links to DNA damage and ADHD, the Coca Cola Company is in the process of phasing Sodium Benzoate out of Diet Coke. The company has stated that it plans to remove E211 from its other products - including Sprite, Dr. Pepper, Sprite, and Oasis - as soon as a satisfactory alternative is discovered.[18]

sodyum benzoat gazlı iceceklerin yanı sıra bircok gıda urununde de kullanılmaktadır. bu nedenledir ki bu kadar zararlı bir madde olmasına imkan yok. her gun peynir yiyen bi kişiysek mesela her gun coca cola içmiş kadar sodyum benzoat maddesine maruz kalıyoruz. ee sorun nedir burda?? :)

Coca Cola'nın kendi beyanatı:
"Coca Cola firması ilk olarak Diet Colalar'dan bu maddeyi çıkartacaklarını ve yıl sonuna kadar tamamen kullanımdan kaldıracaklarını açıkladı."
Acaba gerçekten bizim bildiğimiz "sodyum benzoat" mı? Yoksa molekülleriyle oynanmış bir türevi mi? Formülleri gibi bu açıklamaları da birçok soru işareti barındırıyor içinde.

ben bu beyanatı forumlar dısında baska hiçbir yerde goremedim. tarafsız haber kanallarında falan da yok. bu nedenle de tereddutum var acıkcası ben oturup da coca colanın molekullerle falan oynayacagini zannetmiyorum. sodyum benzoatsa bizim bildigimiz sodyum benzoattır:) o zaman turm ureticiler halka ozur borclu eger bu madenin boyle etkileri varsa. ama yok. DNA'sı bozulna duymadım daha

Bu yazıyı yazarken yukarıda da linkini verdiğim "Bugün" gazetesinden yararlandım. Linke bakarsanız "Bugün" gazetesi bu haberin kaynağını belirtmiyor. Kaynağı bulmak için biraz "google" yaptıktan sonra ise nereden alıntı yaptıkları ortaya çıkıyor. Başlık şöyle "Coca-Cola to Remove Sodium Benzoate from All Diet Coke in UK by End of Summer". Yazının devamında bu maddenin çocuklarda hiperaktiviteye ve DNA bozulmasına neden olduğu yazıyor. Ayrıca başka bir kaynakta da şöyle yazıyor; "Coca-cola has decided to remove the chemical E211 from all of its products including Diet Coke. The change came about after a professor at Sheffield University found that, "E211 can alter parts of DNA that may be linked to cirrhosis of the liver and Parkinson's disease. In addition, researchers at Southampton University have linked sodium benzoate to hyperactivity in children."
Ayrıca önceki yorumumda belirttiğim gibi şu anda biyo genetik, organik kimya, nano teknoloji her ne kadar ülkemizde fazla uygulama alanı bulamasada yurt dışında özellikle büyük şirketler tarafından sıklıkla kullanılıyor. İsrail ülkemize 5-10 yıldır genleriyle oynanmış tohum ihraç ediyor. Hemen hemen bütün gıdalarda sentetik kimyasallar mevcut. Daha bugün okuduğum haberde ekmek diye satın aldığımız şeyin aslında ekmek olmadığını öğreniyorum!
Kısacası, isterse Coca Cola ürünlerinin yanında, "içindekiler" adı altında 1 sayfalık prospektüs versin, "benim kullandığım maddeler şunlar bunlar" diye, ben yine o maddelerin bizim bildiğimiz maddeler olup olmadığı hakkında şüphe duyarım.
Devir "illüzyon" devri, kimin gerçek kimin göz boyama olduğu belli değil!

Link:
http://www.flex-news-food.com/console/PageViewer.aspx?page=16742

Başka bir haber kaynağı bundan 1 yıl öncesine ait. Bu sefer İtalyan bilim adamları Coca Cola'nın içindeki diğer maddeye "Aspartam"a dikkat çekiyor.

Link:
http://www.ensonhaber.com/news_detail.php?id=60924

benim asıl gelmek istediğim nokta şu: bu haberler neden hep coca cola icin yapılıyor? aspartam dedigin madde bircok urunde var, sodyum benzoat da aynı şekilde.. demek ki bu kadar zararlı urunler degiller ki kullanılıyorlar

Evet dediğiniz doğru, uzun zamandır hemen hemen bütün ürünlerde bu maddeler kullanılıyor. Ama zamanla bilimin gelişmesiyle yapılan deneylerle bunların insan vücuduna ne kadar zararlı maddeler olduğu ortaya çıkıyor.
Dediğiniz gibi ilginç olan nokta bu tür haberlerin hep Coca Cola merkezinde dönmesi. Ben bunu şu şekilde yorumluyorum. Coca Cola bu zararlı maddelerin hepsini birarada ve yoğun bir şekilde kullanan tek ürün. Yabancı kaynaklardan anladığım kadarıyla Coca Cola'da bu maddelerin etkileri diğer ürünlerden çok daha fazla. Bu özelliği nedeniyle de en çok tartışma konusu yapılan da Coca Cola oluyor haliyle.
Tekrar etmekte fayda var içeriği üzerinde açıklananlar dışında hala bir sır.

ben buna pek katılamıyorum. coca cola firması buyuk ve ulasılamıyan bir firma bence tum haberlerin onun uzerinde toplanması da bundandır. her gazlı urunde kullanılandan fazla bir sey kullanıldıgını zannetmiyorum coca colada..

Zaten konu coca cola değil gazlı diğer içecekler ve zararlı olduğu soylenen diğer gıdalar. Artı bilim din kuralı değilki değişmesin 10 yıl önce çok yararlı denen şeyler bugün yemeyin denilebiliyor.(mesela margarin). İkincisi birşeyi herkesin kullanması onu masum yapmaz(sigara alkol gibi.

beni birgün çok fena halde yakmıştı.o an beni hastaneye götürdüler ve benim midemi temizlediler sanki cola değil alkol ve sigara gibi ve sonra bir daha aldırmadık.

yaben bişey merak ettim şimdi bu coca colada olan madde diyer kolalarda yokmu çünkü sadece coca cola yazmışlar

ben asla kola içmem

diğerlerindede var ama bu daha pis yapıldığı için böyle yazılmış

Yorum Gönder

Arşiv

cihanozdemir.com