Anti-virüs Tavsiyesi  

Kategori :

Baştan söyliyeyim ben profesyonel bir bilgisayar uzmanı değilim. Sadece sıfırdan bilgisayarı kendi kendine kullanmayı öğrenen, tecrübe ve bilgilerini paylaşmak isteyen biriyim.Uzun zamandır bilgisayar kullanmaktayım ve bilgisayar kullanırken en çok korktuğum şey harddiskteki bilgilerimin basit bir virüs yada worm yüzünden silinmesidir. Bunu önlemek ve bilgilerimi korumak için her zaman bilgisayarımda 2 ayrı adware yada spy önleyici, 1 adet de antivirüs mutlaka bulundururum ("yanımda 2 bıçak, bir emanet, bir tesbih olmadan çıkmam abi" der gibi biraz magandaca bir cümle oldu ama idare edin:) Bununla da yetinmem, ayrıyaten düzenli olarak online antivirüs taraması yaparım. Bazen 2-3 antivirüsü deneyip, hangisi virüsü önce bulacak diye paranoyaklık sınırlarını zorladığım zamanlar olmuyor değil tabi:) Şaka bir yana bence internetten banka hesabına bakan, önemli bilgileri email yoluyla alan veya gönderen kişiler bu hususlara çok dikkat etmeleri gerekiyor.

Başıma geldi, en iyi antivirüs diye piyasada nam salmış pahalı bir antivirüsün bulamadığını, internetten bedava indirilebilen bir antivirüs programı buldu. Şunu da söyliyeyim, bu olay oldu diye pahalı olan antivirüs kötü diye birşey yok. Bedava olan antivirüsün tanıdığı (database) 100 virüs varsa, pahalı olanda 10.000 vardır. Ee yukarıdaki olay nasıl oldu peki? Şöyle oldu; bedava olan antivirüs sadece güncel virüsleri veri tabanında tutuyor, eski virüsleri es geçiyor. Pahalı olan antivirüste güncel olanları tutuyor ama eski virüs tanımlarımı tutacam derken güncel olanlarda atlama yapabiliyor! Tabi bu benim varsayımım, bu konuda uzman olan birisi varsa, görüşlerini alabiliriz. Neyse fazla söze gerek yok, güvenlik için yapmanız gereken, daha doğrusu benim şu anda uyguladığım ve sıkıntıyla karşılaşmadığım öneriler:

- Windows Güncelleme: Eğer microsoft windows kullanıyorsanız mutlaka güncelleme (update) yapın. Virüs, worm ve trojanların birçoğu windows üzerindeki açıklardan sisteme sızıyorlar. Korsan windows kullanıyorsanız ne yazıkki birçok tehlikeye açıksınız demektir çünkü windows update korsan windowsda çalışmıyor. Güncelleme (update) yapmak için ya denetim masasında bulunan "güvenlik merkezi"nden yada windows update adresinden yapabilirsiniz - http://windowsupdate.microsoft.com/

- Anti-virüs Programı: İşte önemli olan nokta burası. Hangi anti-virüs programı? Kendimden örnek vereyim. Uzun süre Norton Anti-virüs kullandım. Sistemi çok yavaşlatıyor ama veri tabanı çok geniş. Her virüsü bulabiliyor mu? ne yazıkki hayır. Veri tabanı çok geniş bile olsa bu programdan kaçan virüsler var. Diğer paralı antivirüslerden Kaspersky, Nod32, McAffe, Trend micro Pc-cillin, Bit defender, F-Secure ve diğerlerini de test etme imkanım oldu. Hepsi de kaliteli antivirüsler fakat hepsinde bir eksiklik var. Virüsleri kaçırmayan bir program, bir bakıyorsunuz sisteminizi yavaşlatmış. Bir diğeri güncelleme yapamıyor, bazısı güncelleme yapıyor ama neyi güncellediği belli değil:) Yine kendi düşüncemi aktarayım; bu paralı antivirüsler içinde en iyi olanı ve bence piyasanın en iyisi "Nod32". Sistemi kasmayan ve virüse anında müdahale eden bir program. Yılda 40$'ı gözden çıkarmak istersem bu antivirüsü kullanırdım. Yalnız bu performansı bazı ücretsiz programlar yükleyerek de elde edeceğimden bu parayı şimdilik kendime saklıyorum :)
Gelelim en iyi ücretsiz antivirüsler, kesin sizde duymuş yada denemişsinizdir:

[1] AVG: Yüklemek için tıklayın (16.0MB)
[2] Avast: Yüklemek için tıklayın (8.8MB)
Avast Türkçe: Yüklemek için tıklayın
[3] AOL: Yüklemek için tıklayın (13.9MB)(Başlangıçta emailinizi istiyor.Emailinize aktivasyon kodu geliyor)
[4] Avira AntiVir: Yüklemek için tıklayın (8.7MB)

Bu listeden tavsiye edeceğim tabiki 1 numaradaki AVG Antivirüs. Aslında Avast ile AVG arasında gidip geliyorum. Ama güncelleme olayı AVG'de daha iyi diyebilirim.

- Adware yada Spyware Remover Programı: Kesinlikle ama kesinlikle Webroot Spy Sweeper programı. Antivirüs programlarının bulamadığı birçok casus yazılımı buldu benim sistemde ve hala buluyor. Tabi bu program paralı (40$). Yok ben ben para vermem diyenlerdenseniz:

* Ad-Aware: Yüklemek için tıklayın

* Windows Defender : Yüklemek için tıklayın ( 6.4MB) (Orjinal windows'da çalışır)

- Online Kontrol: Son zamanlarda ortaya çıkmış bir olay. Microsoft, Live OneCare adı altında bir antivirüs programı çıkarıyor (yada çıktı, en son duyduğumda Microsoft bu antivirüsü Vista işletim sistemiyle verecekti, Vista'yı inceleme fırsatım olmadı, onun için kulaktan dolma bilgiler vermek istemiyorum). Bu antivirüs programının veri tabanını online taramalar için kendi sitesinde windows kullanıcılarına açtı. Ben haftada bir defa mutlaka bu siteye uğrayıp kontrol yaptırıyorum, tavsiye ederim:

Microsoft Live OneCare
Kontrol işi uzun sürüyor fakat bilgisayarın her tarafını didik didik ediyor:)

Yukarıdaki 3 hususu yerine getirirseniz bir sıkıntı yaşayacağınızı zannetmiyorum, en azından ben şimdiye kadar yaşamadım. Benim söyliyeceklerim şimdilik bu kadar. İlerde değişiklikler olursa buraya yazarım artık.


4 Yorum

Açık,sade ve detaylı anlaşılabilir bilgiyi saklamayan bir yazı bravoo..takdir ediliyorsun.syg

Can

Tamamı bu siteye ait olan bir yazı, yani copy&paste değil:) Tecrübelerimi aktarayım dedim, umarım yararlı olmuştur.

Ben de AVG'yi yeni yükledim. Tavsiye arıyordum ki bu yazıyı okudum. Hem güzel hem de açıklayıcı bir yazı olmuş. Fazlasıyla istifade ettim. Teşekkür ederim.

Ben teşekkür ederim Ömer Bey. Faydalı olabildiysem ne mutlu bana.

Yorum Gönder

Arşiv

cihanozdemir.com