Marmaray Projesi  

Kategori :

İstanbul'u trafik derdinden kurtaracak proje gözüyle bakılan büyük yatırım. Mühendislik açısından belki de Türkiye'nin GAP'tan sonraki en büyük ikinci ileri mühendislik projesi. Projenin yüklenicileri Taisei (japon) ve Gama-Nurol ortaklığı, İşveren DLH, İşveren Temsilcisi ise Avrasyaconsult 'dır.

Projenin mühendislik işlerinin çoğunu Taisei halletmektedir, bu yüzden şirketin %60'ı Japon, %40'ı Türktür. Projede çalışan Japonların daha önceden deprem riski yüksek olan bir bölgede benzer projede batırma tüp geçit deneyimi vardır, zira Tokyo'daki "batırma tüp tüneli" de onların eseridir. Toplam 1 milyar dolarlık bir projedir ve bitim tarihi henüz belli degildir (2009 yılında bitirilmesi ön görülmektedir) çünkü projenin ilerleyişini etkileyen kötü hava koşulları, gerekli izinlerin bir türlü verilmemesi, tedarikçilerin beklenmeyen aksaklıkları sebebiyle proje bitim tarihi devamlı uzamaktadır. Üsküdar-Sirkeci arasına toplam 11 adet batırma tüp tünel elemanı batırılacaktır, en kısası 98.5, en uzunu ise 135 metre olan 11 tüpten 135 metre uzunluğundaki ilk tüp 29 Aralık 2006'da deniz tabanına indirildi. Ayrıca dünya rekoru bir projedir, dünyada 64m. derinliğe (Üsküdar-Sirkeci arası tüplerin batacağı rotadaki en derin yer) batacak ilk tüpler olacaktır. Sanıldığının aksine çalışanlar projeyi kusursuz bitirmek adına uluslararası düzeyde kabul görmüş yüksek kalite yönetim sistemleriyle çalışmaktadır çünkü hata riski asla kaldırmayacak bir projedir.

Marmaray'da uygulanan batırma tüp tünel teknik detayı için tıklayın

Marmaray Uygulama Teknik Detayı (Video)



Projeye ait teknik veriler:

Toplam Uzunluk: 76.3 km
Avrupa Yakası: 19.3 km
Asya Yakası: 43.4 km
Batırma Tüp Tünel: 1.4 km
Delme Tünel: 9.8 km
Aç-kapa ve açık kazı: 2.4 km
Batırma tüp tünelin Maksimum derinliği: 56 m
İstasyonların sayısı:
İyileştirilecek/yeniden inşaa edilecek olan istasyonlar: 37
Yeni yeraltı istasyonları: 3
Peron uzunluğu, minimum: 225 m
Peron Tipi: Orta Peronlar
Saatte tek yönde maksimum doruk kapasite:
Mevcut banliyö demiryolu: 10.000 yolcu
İyileştirilmiş banliyö demiryolu: 75.000 yolcu
Tasarım Hızı: 100 km/saat
Maksimum İşletim Hızı: 100 km/saat
Beklenen Ortalama Hız: 45 km/saat
Sefer Aralığı (trenler arasındaki süre): 120 - 600 saniye
Yeni Araçların Sayısı: En fazla 440

Gebze ve Halkalı Arasındaki Toplam Yolculuk Süresi:
Mevcut Banliyö Demiryolu ve Feribotlar/Taksiler ile Gemi Arasında(demiryolu-feribot-demiryolu) 185 dakika
Yeni ve İyileştirilmiş Kesintisiz Banliyö Demiryolu: 104 dakika

Daha fazla bilgi için tıklayın

Marmaray Güzergahı (büyütmek için üzerine tıklayın)

Marmaray Güzergahı Tanıtım Animasyonu (Video)



77 kilometrelik Marmaray Projesi'nin bin 400 metresinin inşası deniz dibinde olacak. Çift taraflı akıntının bulunduğu Boğaz'da bu en zor kısımlardan biri. Bu nedenle dünyanın gözü bu projede. Proje bitiminde ulaşım her ne kadar kolaylaşacak olsa bile İstanbul gibi hızla büyüyen bir şehir için tek çözüm olmadığı aşikar.

Ayrıca Discovery Channel'da yayınlanan 45 dakikalık belgeselini (Türkçe) aşağıda bulabilirsiniz:



-Kaynaklar-
Marmaray Resmi Sitesi


5 Yorum

Şöyle japonlar gibi modern bir proje üretilemedi.Almanların rekor kırdığı mıknatıs üzerindeki hızlı tren projesi gibi...:))

can

Marmaray Projesi şu anda dünyanın gıpta ile baktığı en büyük Türk projelerinden biri. Bunu Discovery Channel yerine asıl bizim tanımamız lazımdı!!!

Marmaray güzergahı değişmedi değil mi? Bu Yenikapı'daki kazılar güzergahı etkileyecek diyorlardı.

Güzergah değişmedi. Yenikapıda bulunan eserler müze - istasyon şeklinde yapılacak bir yapıyla sergilecenek.

Belgeselde 55m derinlik denmiş.Halbuki 64 m olmalıydı. Belkide bilerek öyle denmiştir.

Yorum Gönder

Arşiv

cihanozdemir.com