Blogspot Alan Adı Sorunu  

Kategori :

Öncelikle belirteyim bu çözüm sadece Godaddy'den alınan domainler (alan adları) için geçerlidir. Diğer domain sunucularının ayarları hakkında herhangi bir bilgim yok ama Godaddy ile benzerlik gösterdiğini zannediyorum.

1 yıla yakındır hobi olarak blog yani namı diğer günlük tutuyorum. Vakit buldukça hem kendi yazılarım hemde beğendiğim yazıları günlüğe ekliyorum. Yalnız uzun zamandır kafama takılan, çözmek içinde aslına bakarsanız fazla uğraşmadığım bir sorun vardı. Siteye www.cihanozdemir.com yazarak girebilmeme rağmen cihanozdemir.com yazdığımda karşıma godaddy'nin park sayfası çıkıyordu. Godaddy sayfasının görünmesini A (Host)'daki veriyi tamamen silerek çözdüm(ama cihanozdemir.com adresi hala sayfama yönelmiyordu). A (Host)'a nasıl ulaşılacağını site sahipleri az çok bilir ama ben yinede google'ın "blogspot'ta kendinize ait alan adı oluşturma" tarifine dokunmadan aşağıya ekleyeyim:

CNAME Kaydınızı Oluşturma: GoDaddy.com

1. www.godaddy.com adresinden hesabınıza giriş yapın.

2. Domains (Etki Alanları) sekmesini açıp My Domain Names (Etki Alanı Adlarım) öğesini seçin. Manage Domains (Etki Alanlarını Yönet) sayfasına yönlendirilirsiniz.

3. Web Alanınız İçin Google Apps ile birlikte kullanmak istediğiniz etki alanını tıklayın.

4. Sağ taraftaki Domain Details (Etki Alanı Ayrıntıları) bölmesinde, Total DNS Control (Toplam DNS Kontrolü) liste öğesinin altındaki + simgesini seçin. Bir alt liste görünür.

5. Total DNS Control And MX Records (Toplam DNS Kontrolü ve MX Kayıtları) başlıklı girişi tıklayın. Manage MX Records, and DNS Zone File (MX Kayıtlarını Yönet ve DNS Bölge Dosyası) bölmesi görünür. Burada tablonun yukarısında A(Host) ibaresini görebilirsiniz.

6. Launch Total DNS Control Manager (Toplam DNS Kontrolü Yöneticisini Başlat) düğmesini tıklayın. DNS Manager (DNS Yöneticisi) penceresi açılan bir pencere olarak görünür. Toplam DNS Kontrol Yöneticinizi görmezseniz, pop-up engelleyicinizi devre dışı bırakmayı unutmayın.

7. Add New CNAME Record (Yeni CNAME Kaydı Ekle) seçeneğini tıklayın. Google Apps ile web sitenizin adresi için önceden bir CNAME kaydı oluşturduysanız, mevcut CNAME kaydının yanındaki Edit (Düzenle) düğmesini tıklayın.

8. Adım 1: Google Apps denetim masasında seçtiğiniz web sitesi adresi bölümünüzü girin. Örneğin, adresiniz olarak urban.mydomain.com'u seçtiyseniz, 1. adım için urban girin.
Adım 2: Ana makine adı olarak ghs.google.com girin.
Adım 3: Varsayılan seçim olarak bırakın.

9. Continue (Devam Et) düğmesini tıklayın ve sonra Add (Ekle) seçeneğini tıklayın. Mevcut bir CNAME kaydını düzenliyorsanız, Continue (Devam Et) ve Update (Güncelle) düğmesini tıklayın.
(Resimleri büyütmek için üzerilerine tıklayın).



A (Host)'daki veriyi sildikten sonra, artık cihanozdemir.com yazdığımda godaddy'nin park sayfası çıkmıyordu. Güzel, park sayfası çıkmıyordu ama cihanozdemir.com yazdığımda da beni siteye götüreceğine google arama sayfasına çıkıyordu! Bu beni başlarda fazla ilgilendirmiyordu, zaten bununla uğraşacak kadar da fazla zamanım da yoktu. Ama belli bir zamandan sonra bunun düzeltilmesi gereken önemli bir problem olduğunu anladım. Yabancı sitelerden ve google yardım sayfalarından konuyu araştırdım. Aslında birçok kişinin bu problemle boğuştuğunu ve hala bir çözüm bulamadıklarını gördüm.
Neyse fazla uzatmayalım. Öncelikle alan adımızı blogspot'taki ayarlarında başına "www" koyarak girdiğimizden emin olalım ve resimdeki gibi ayarlayalım.



Godaddy'deki hesabımıza girip Cnames'deki host olarak "www", points to "ghs.google.com" olarak ayarlandığından emin olalım.
Burası önemli; donatılardan dos'a girip resimdeki gibi sayfamıza ping atıp ip numarasını öğrenelim.


İp numarasını bir yere not edip godaddy hesabımıza dönelim. A(Host) kısmında "Add new record" diyerek yeni bir veri girelim. Çıkan ekranda host'a @ işareti, points to kısmına da not aldığımız ip numarasını yazalım ve kaydedip çıkalım.
Bu yazılanlar bende çalıştı, umarım bu tür problemi olanlarda bu yazıdan sonra sorunlarını çözerler. Sorularınız olursa vakit buldukça cevaplamaya çalışacağım.


2 Yorum

Meraba . Benim şu anda bloggerdan iki adet blogum var ve ben bu iki blogu birbirine linkler vs. vasıtası ile bağlayarak tek bir blogmuş gibi kullanıyorum. zaten isimleri birbirine benziyor. alanadi.blogspot.com, alanadi1.blogspot.com gibi... Şimdi bu iki blogumu tek bir alan adı altında birleştirebilirmiyim. ya da birini normal alan adı, diğerini de alt alan adı(blog.alanadi.com gibi) olarak mı almalıyım?

Aslında sorduğunuz soruyu 3 gün önce Blogger yanıtladı! Bakın:

"Merge two or more blogs into one. Have a few scattered blogs and want to get a fresh start? Now you can combine comments and posts from multiple blogs into a brand new blog."

Yeni bir özellik ve iki blogu tek bir blog olarak yeni bir blogda birleştirebiliyorsunuz. Aşağıdaki linkten inceleyebilirsiniz:

http://buzz.blogger.com/

Yorum Gönder

Arşiv

cihanozdemir.com