Dubai Suni Adalar  

Kategori : |

Dubai AdalarDubai Şeyhi Rashid Al Maktoum, 2006 yılı içerisinde Formula 1’in efsanevi pilotu Michael Schumacher’e Dubai’de 300 yapay adadan oluşan ve maliyeti 2 milyar dolar olacak "The World"(Dünya) projesinden 7 milyon dolarlık bir ada hediye etti. Niye şimdi söylüyorum bunu? Çünkü bu büyük proje bitmek üzere ve Michael Schumacher'in küçük adasına taşınma vakti geldi.

Dünya haritası şeklindeki adalar topluluğuna Türkiye’den ABD’ye kadar ülkelerin isimleri verildi. Yüzde 30’u satılan adaların içinde Türkiye’yi temsil edeni şimdilik alıcı bulamadı. 14 milyon dolar istenen adanın Türkiye’den bir talibi olmuş ancak görüşmelerden bir sonuç çıkmamış.

Dünya haritası şeklinde inşa edilen yapay 300 adadan oluşan “Dünya”, 55 milyon metrekarelik alana yayılıyor. 9 kilometre uzunluğunda, 7 kilometre genişliğindeki Dünya’nın kumsalı için 350 milyon metreküplük kum kullanıldı. Adaların fiyatları büyüklükleri ve konumlarına göre 7 milyon dolar ile 35 milyon dolar arasında değişiyor. 100 metrelik sularla ayrılan adaların büyüklükleri ise 11.148 ile 41.806 metrekare arasında. Daha önce Dubai’de Palmiye Adası’nı yaratan Nakhel Grubu’nun imzasını taşıyan ada, 2008’de oturulabilir hale gelecek.



Dünya’da David Beckham, şarkıcı Rod Stewart ve İngiliz milyarder Richard Branson’ın adaları var. Dünya’da ada satın almak için sadece para yeterli değil. Yetkililer ada satın alacaklardan banka referansı hazırlamalarını da istiyor.

Michael Schumacher’e ait 7 milyon dolarlık ada. Schumacher'in adası "Antartika" adı verilen adalar topluluğunda bulunuyor.





Aşağıda "The World"ün güzel bir animasyonu var, mutlaka izleyin.



Son olarak 10 Ekim 2007'de Çinli bir emlak zenginine "Shanghai" adı verilen suni ada 28 milyon dolara satıldı.

Satılan adalar kırmızıyla gösterilmiş. Mavi alanlar ise satın alınmayı bekliyor. Nasıl Araplar ticareti öğrenmiş görünüyor değil mi?

-Kaynaklar-
theworld.ae
insaatforumu.com


9 Yorum

Merhaba arkadaşım. Sitem hakkındaki yazdıkların için teşekkür ederim. Senin siten de çok güzel. Ellerine sağlık. Sitende benim link de yer verirsen memnun olurum tabii.
Saygı ve sevgilerimle

Komşu sitelere ekledim siteni. İlk komşum sensin Tuncel :)

Biz de turizm ülkesi olduk diye kendimizi avutuyoruz. Gülse Birsel bundan yıllar önce yazmıştı, Dubai'yi. Ben de blogumda okurlarımla paylaşmıştım. Sonra bizim turizm mantığımızla onlarınkini karşılaştırmış ve onların bu mantıkla daha çok yol katedeceğini iddia etmiştim. Sanırım yanılmamışım. Dubai büyüyor, turizm ile büyüyor! Çölün ortasına bir cennet inşa ediyorlar ve bu cennetin meyvelerini bol bol yiyorlar. Darısı bizim turizimcilerin başına..

Not: Blogunuz çok güzel ve daha da önemlisi sık sık güncelleştiriliyor. Bu noktada linkinizi blogumda paylaşıma açtım. Belirtmek istedim. Saygı ve sevgi ile..

Daha bizim duymadığımız o kadar çok projeleri var ki! Amerikalılar'ın dediği gibi "money talks".
Link verdiin için teşekkür ederim Okan. Ben de seni ekledim. Sağlıcakla kal.

Çok güzel yerler bunlar ya özendim ben de ama dediğin gibi Cihan 'money talks' bizde o kadar para nerdee

Dubai suni ada yapacağına evsizlere ev yapsın.

Dubai iyi ekonomisi ve górkemli yapilari ile túm dúnyanin dikkatini cekmekte.anlasilmayan ise,filistinlilere neden yardim etmedigi,tum dunyaya yapilarini gosterdigi gibi,filistinlilere destegini góstermenesi!góster kendini islam ulkeleri!!!

Adsız   yazdı 4 Ocak 2009 17:18

Dubai gorkemli binalari ve turizimi ile dúnyanin dikkatini cekmektedir.Bu guzelligin islami bir topluma ait olmasi ise ayri bir hosluk,anlamadigim tek nokta filistin kousunda nasil bu kadar sesiz oldugu.Dunyaya yapilarini tanittigi gibi filistinlilerin dramini da tanitsin.Birileri bu vahseti durdursun!

RASHİD AL MAKTOUM'un, zekasına,cesaretine. vizyonuna, yaratıcılığına hayranım,darası TÜRKİYENİN basına. erdinç güneysu

Yorum Gönder

Arşiv

cihanozdemir.com